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September 8, 2014. Acceptance of sannyasa by Srila Prabhupada

After Abhay’s speech, each initiate received his sannyasa-danda, the traditional head-high staff made of four bamboo rods bound together and completely enwrapped in saffron cloth. They were given their sannyasa garments: one piece of saffron cloth for a dhoti, and one for a top piece (uttara), and two strips of cloth for underwear (kaupins). They also received Tulasi neck beads and the sannyasa mantra. Keshava Maharaj said that Abhay would now be known as Bhaktivedanta Swami Maharaj and that Sanatana would be Muni Maharaj. After the ceremony, the two new sannyasis posed for a photo, standing on either side of their sannyasa-guru, who sat in a chair.

B.P. Keshava Maharaj didn’t impose any strictures on Abhay; he simply encouraged him to go on preaching. Yet Abhay knew that to become A.C. Bhaktivedanta Swami did not mean merely that he was giving up family, home comforts, and business. That he had done five years ago. Changing from white cloth to saffron cloth, from Abhay Babu to Bhaktivedanta Swami Maharaj, had a special significance: it was only a matter of time before Bhaktivedanta Swami would travel to the West as Bhaktisiddhanta Saraswati had ordained. This was Bhaktivedanta Swami’s realization of his new sannyasa status.

The Gaudiya Patrika’s account of the sannyasa initiation included a biographical sketch of Sri Srimad Bhaktivedanta Swami Maharaj, listing the major events of his life. The article concluded:

Seeing his enthusiasm and ability to write articles in Hindi, English and Bengali, Bhaktisiddhanta Saraswati Maharaj gave him the instruction to take tridandi-sannyasa. For nearly one year he had been ready to accept sannyasa. In the month of Bhadra, on the day on which Vishvarupa accepted sannyasa, Bhaktivedanta Swami at the Sri Keshavaji Gaudiya Math accepted sannyasa from the founder of the Vedanta Samiti, Bhaktiprajnana Keshava Maharaj. Seeing him accept his ashram of renunciation, seeing this pastime for accepting the renounced order of life, we have attained great affection and enthusia


Después del discurso de Abhay, cada iniciado recibió su sannyasa-danda, el personal-cabeza alta tradicional compuesto por cuatro varas de bambú unidas entre sí y completamente envuelto en una tela azafrán. Se les dio a sus prendas sannyasa: una sola pieza de tela azafrán por un dhoti, y uno de una pieza superior (uttara), y dos tiras de tela para ropa interior (kaupins). También recibieron un collar de cuentas de Tulasi y el mantra sannyasa. Keshava Maharaj dijo que Abhay ahora sería conocido como Bhaktivedanta Swami Maharaj y que Sanatana sería Muni Maharaj. Después de la ceremonia, los dos nuevos sannyasis posaron para una foto, de pie a cada lado de su sannyasa-guru, que estaba sentado en una silla. 

P.E. Keshava Maharaj no impuso restricciones sobre Abhay; él simplemente le animó a seguir predicando. Sin embargo, Abhay sabía que para convertirse en AC Bhaktivedanta Swami no significa simplemente que estaba renunciando a la familia, las comodidades del hogar y los negocios. Que había hecho hace cinco años. El cambio de tela blanca a azafrán paño, de Abhay Babu a Bhaktivedanta Swami Maharaj, tenía un significado especial: era sólo cuestión de tiempo antes de Bhaktivedanta Swami viajaría a Occidente como Bhaktisiddhanta Saraswati había ordenado. Esta fue la realización de Bhaktivedanta Swami de su nuevo estatus sannyasa. 

Cuenta de la iniciación sannyasa del Gaudiya Patrika incluyó una semblanza de Sri Srimad Bhaktivedanta Swami Maharaj, enumerando los principales acontecimientos de su vida. El artículo concluía: 

Al ver su entusiasmo y capacidad de escribir artículos en Hindi, Inglés y bengalí, Bhaktisiddhanta Saraswati Maharaj le dio la instrucción de tomar tridandi-sannyasa. Por casi un año que había estado dispuesto a aceptar sannyasa. En el mes de Bhadra, el día en que aceptó sannyasa Vishvarupa, Bhaktivedanta Swami en el Sri Keshavaji Gaudiya Math aceptó sannyasa del fundador de la Vedanta Samiti, Bhaktiprajnana Keshava Maharaj. Al verlo aceptar su ashram de renuncia, al ver este pasatiempo por aceptar la orden de vida de renuncia, hemos logrado un gran afecto y, brilla 

Y entonces tuvo el sueño por segunda vez. Srila Bhaktisiddhanta Saraswati apareció ante él; otra vez él estaba haciendo señas, lo que indica que Abhay debe tomar sannyasa. Y de nuevo Abhay tuvo que dejar a un lado el sueño. Él era un cabeza de familia con muchas responsabilidades. Para tomar sannyasa significaría renunciar a todo. Tenía que ganar dinero. Ahora tenía cinco hijos. "¿Por qué es Guru Maharaj me pide que tome sannyasa?", Pensó. No es posible ahora. 

El negocio de Allahabad no tuvo éxito. "En la actualidad, la condición de nuestro negocio no es bueno", escribió a su siervo Gouranga, que había pedido reunirse con él. "Cuando la condición es mejor y si usted está libre en ese momento yo te llamaré." Trabajó intensamente, pero los resultados fueron magros.