Today is a very sacred day in our line. Sri Caitanya Mahaprabhu took sannyasa and began to search for his brother Visvarupa. While searching, on this day He found out that he was in Pandarapur, and that he had left his body. He had taken samadhi on the bank of the river Bhima. Then, on this day, though Mahaprabhu was observing Caturmasya-vrata very strictly for four months, He shaved his hair. Before this year, He never shaved for these four months, nor did He cut his nails. He observed all the rules and regulations of Caturmasya.
It is said that Sankararanya was the sannyasa name of Srila Visvarupa, who was the elder brother of Visvambhara (the original name of Sri Caitanya Mahaprabhu). Sankararanya expired in 1432 Sakabda (A.D. 1510) at Sholapur, where there is a place of pilgrimage known as Pandarapura. This is referred to in the Madhya-lila, Chapter Nine, verses 299 and 300.
(Srila A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada. Sri Chaitanya Charitamrita Adi-lila 10:106 purport.)
Visvarupa was the elder brother of Gaurahari, Lord Sri Caitanya Mahaprabhu. When arrangements were being made for the marriage of Visvarupa, He took sannyasa and left home. He took the sannyasa name of Sankararanya. In 1431 Sakabda Era (A.D. 1509), He disappeared in Pandarapura, in the district of Sholapur. As an incarnation of Sankarshana, He is both the ingredient and immediate cause of the creation of this material world. He is nondifferent from Sri Caitanya Mahaprabhu, for the amsa and the amsi, or the part and the whole, are not different. As an incarnation of Sankarshana, Visvarupa belongs to the quadruple manifestation of catur-vyuha. In the Gaura-candrodaya it is said that Visvarupa, after His so-called demise, remained mixed within Sri Nityananda Prabhu.
Hoy es un día muy sagrado en nuestra línea. Sri Caitanya Mahaprabhu tomó sannyasa y comenzó a buscar a su hermano Visvarupa. Durante la búsqueda, en este día Él se enteró de que él estaba en Pandarapur, y que había salido de su cuerpo. Había tomado samadhi en la orilla del río Bhima. Entonces, en este día, aunque Mahaprabhu estaba observando Caturmasya-vrata muy estricta durante cuatro meses, Se afeitó el pelo. Antes de este año, nunca se afeitó para estos cuatro meses, ni tampoco cortar las uñas. Observó todas las reglas y regulaciones de Caturmasya.
Se dice que Sankararanya era el nombre sannyasa de Srila Visvarupa, que era el hermano mayor de Visvambhara (el nombre original de Sri Caitanya Mahaprabhu). Sankararanya expiró en 1432 śakābda (AD 1510) en Sholapur, donde hay un lugar de peregrinación conocido como Pandarapura. Esto se conoce en el Madhya-lila, Capítulo Nueve, versos 299 y 300.
(Srila AC Bhaktivedanta Swami Prabhupada Sri Chaitanya Charitamrita Adi-lila 10:. 106 significado.)
Visvarupa era el hermano mayor de Gaurahari, el Señor Sri Caitanya Mahaprabhu. Cuando se estaban haciendo arreglos para el matrimonio de Visvarupa, Él tomó sannyasa y se fue de casa. Tomó el nombre de sannyasa Sankararanya. En 1431 śakābda Era (AD 1509), Él desapareció en Pandarapura, en el distrito de Sholapur. Como una encarnación de Sankarshana, Él es el ingrediente y la causa inmediata de la creación de este mundo material. Él no es diferente de Sri Caitanya Mahaprabhu, para la AMSA y el amsi, o la parte y el todo, no son diferentes. Como una encarnación de Sankarshana, Visvarupa pertenece a la manifestación cuádruple de catur-vyuha. En el Gaura-candrodaya se dice que Visvarupa, después de su supuesta muerte, permaneció mixta de Sri Nityananda Prabhu.