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February 17, 2016 Appearance Srila Ramanuyacarya

(1017-1137) was the principal acarya in the Sri sampradaya, one of the four main lines of Vaisnava teachers and disciples. His Vedanta-sutra commentary Sri-bhasya establishes the doctrine known as Visistadvaita, "qualified nondualism." A staunch proponent of the philosophy of personalism, he taught that although the Supreme Lord and the individual souls are qualitatively one, there is still a difference between them, for the Lord is infinite and the living entities are infinitesimal. Srila Ramanujacarya traveled extensively throughout India, teaching personalism and defeating proponents of monistic philosophy. He founded seventy-four centers of Sri Vaisnavism and initiated seven hundred sannyasis (renounced monks), twelve thousand brahmacharis (celibate students), and thousands of householders, including kings and wealthy landowners.


Ramanujacarya (1017-1137) era el principal acarya en la Sri Sampradaya, una de las cuatro principales líneas de maestros y discípulos vaisnavas. Su comentario del Vedanta-sutra a  Sri-bhasya  establece la doctrina conocida como Visistadvaita, "No-dualismo cualificado". Fuerte defensor de la filosofía personalista, enseñó que aunque el Señor Supremo y las almas individuales sean cualitativamente uno, aún así existe una diferencia entre ambos, pues el Señor es infinito y las entidades vivientes son infinitesimales. Srila Ramanujacarya viajó intensamente por la India, enseñando el personalismo y derrotando a los defensores de  la filosofía monista. Fundó 74 centros de Sri Vaisnavismo e inició a setecientos sannyasis (monjes renunciados), doce mil brahmacaris (estudiantes célibes) y millares de jefes de familia, inclusive reyes y ricos propietarios de tierras.